شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۴۰:۲۲

اکتشاف موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شد

ایران دریلینگمدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استانداردISIRI-ISO/IEC۲۷۰۰۱ در حوزه فناوری اطلاعات از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری شد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از مدیریت اکتشاف، اداره فناوری اطلاعات و سامانه اطلاعات بالادستی این مدیریت با اجرای بخشنامه‎های دولت در الزام به پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS و سند افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات ریاست جمهوری) و بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به دریافت گواهینامه سیستم امنیت اطلاعات ISMS بر اساس استاندارد ISIRI-ISO/IEC۲۷۰۰۱ در حوزه فناوری اطلاعات از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری شد. یوسف باقری، رئیس فناوری اطلاعات و سامانه اطلاعات بالادستی مدیریت اکتشاف گفت: سیستم مذکور، پس از تدوین خط‌مشی امنیت اطلاعات و تشکیل کمیته راهبری در چهار بخش شناخت و نیازسنجی و طراحی، پیاده‌سازی، ممیزی و تعریف پروژه‌های بهبود در مدیریت اکتشاف اجرا شده است.

وی افزود: از آنجا که داده‎ها، اساس صنعت و تکیه‎گاه سازمان‌ها قلمداد می‎شوند، کارایی و اثربخشی و در دسترس بودن داده‎ها در سازمان‎ها حائز اهمیت است. با تجزیه و تحلیل داده‎ها و داده‎کاوی در صنعت نفت و به‎طور خاص در حوزه اکتشاف، میزان ریسک طرح اکتشافی را می‎توان بهتر پیش‎بینی کرد و کاهش داد و این بیانگر ارزش داده‎ها در حوزه انرژی به‎ویژه صنعت نفت و گاز است و لزوم حفظ و حراست از آن‎ها به‎صورت سیستمی و اثربخش ضروری است. باقری گفت: ممیزی ISMS مدیریت اکتشاف بر مبنای استانداردISIRI-ISO/IEC۲۷۰۰۱ و طرح امن‎سازی زیرساخت‎های حیاتی کشور در قبال حملات الکترونیکی از جانب مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری انجام و همه بندهای این ۲ استاندارد تک به تک با همکاری کمیته راهبری امنیت اطلاعات مدیریت اکتشاف در ۲ بخش ممیزی مرحله اول و ممیزی صدور گواهینامه انجام شد.

به گفته وی، در این فرآیند مواردی از قبیل بررسی دامنه کاربرد، خط‌مشی امنیت اطلاعات، بازنگری مدیریت، ممیزی داخلی، متدلوژی مدیریت مخاطرات و بررسی مستندات سند امن‌سازی ارزیابی شد.
وی اظهار کرد: پس از استقرار استاندارد مذکور، شاخص‎های دقیق و قابل اندازه‌گیری ISMS بر اساس استانداردهای ISO۲۷۰۰۴وISIRI۱۴۰۹۶ ۱st.Edition  تدوین و سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در مدیریت اکتشاف ماهانه به مدیر اکتشاف گزارش می‎شود.



  کد خبر : 2622
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :